Ge-kås



Idag har man varit på ge-kås och handlat innan..

men först så ska jag tala om hur min dag har varit innan det..

vaknade kl 9.30 och gick upp för att äta lite frukos och sedan efter det var det till att klä på sig träningskläder för det var dax att dra till gymet och ta en tur på bandet..
så jag kom dit halv 12 och då gick jag i 30 minuter på bandet och jag spran lite i intervaller och idag slog jag mitt eget rekord på 2 hela minuter i raken och det e duktigt med tanke på att jag knappt kunde springa i början..
så jag e riktigt stolt över mig själv.

så efter bandet så gjorde jag plankan och tränade sidmagmusklerna eller vad de nu heter och sedan gjorde jag vanliga situps och idag gjorde jag 60 st  kan göra flera i morgon här hemma.
ska ev träffa lite vänner i morgon kväll men jag vet inte jag har ej bestämt mig ännu..

efter att jag hade tränat så åkte jag hem till mamma och pappa för att släppa in den lille katten och sedan tog jag den sista mackan från igår kväll och det var en god en med räkor på och ägg så klart vilket var gott.
sedan var det dax för att åka hem och tvätta av mig så man kunde åka till Ge-kås och handla lite.

jag har ju lovat mamma att tvätta bilen om hon körde så det ska jag göra i morgon och det ska bli en ren bil det..
så vi hämtade upp Karro på vägen så vi åkte alla 4 vår kära bror var med för han skulle handla lite han med.

när vi kom fram så hjälpte han att fixa lite saker som ska till bilen innuti och sedan visade han vilka svampar man skulle ha med mera..
tur man har honom han gillar bilar och kan mycket om dom..

sedan var det dax för att leta efter lite kläder för min skull hittade en luvtröja och sedan hittade jag en massa linnen så jag tog 2 rosa linnen vilket inte fanns i min stor´lek sist så jag hade tur denna gången..
sedan blev det ett gult linne och orange och något mer linne.
sedan så köpte jag såklart jeansen som jag var ute efter det e de snyggaste jeansen jag har haft på evigheter..

sedan köpte jag snygga burkar med muffins motiv på som jag ska ha kex i och sedan en kakburk som jag ska ha till kakor som man kan ha hemma när man får besök..
 sköljmedel blev det också och en liten bricka som jag verkligen föll för.

glömde sockar men det får man fixa en annan gång.


så det blev en del handlat kostade ca 1000 kr för allt jag handlade och det e jag nöjd med.

efter ge-kås bar det av till stallet där hjälpte jag storasyrran att mocka då hon har lite svårt med det nu sedan tog vi in hästarna efter det så hände det en sak i stallet som skrämde upp mig men allt gick bra.

grät efter händelsen men nu har jag släppt det..

över till något annat..

efter det så släppte vi av syrran hemma sedan körde mamma hem mig och jag tog upp mina saker och plockat upp lite av det..
satte mig och tog lite kex och brieost till kvällsmat efter det var det dax för ett varmt bad för att lugna mina nerver och min kropp efter dagen..

så nu sitter man i den trasiga soffan och kollar på parlamentet ska sedan hänga upp alla rena kläder som jag har tvättat förra fredagen sedan så ska man ju tvätta i morgonså allt e rent..

sedan får man hem den nya soffan i morgon ska hämta den 14.30 i morgon pappa och lennart ska hjälpa mig att bära så innan vi ska hämta den så ska jag plocka och städa här hemma så allt blir fint och rent..
så alla kläder som jag ska skicka ska läggas ner i lådor och sedan ska jag fixa en del säckar så man kan slänga en massa andra saker på tippen..

nää nu skah jag fixa lite här hemma.. och lyssna på tv samtidigt..  kram på er alla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0