kalla fakta



idag kollade jag på kalla fakta för det skulle handla om Gastrik baypas och jag e inte glad för vad som togs upp i programmet..

alla sa bara negativa saker och ja jag vet de vinklar det till bara den dåliga sidan men jag tycker att det ska vara rättvist att visa upp posetiva saker som har med operationen också..

den sista tjejen i programmet som heter Lina hon var så negativ så jag blev super arg på henne..
klart att du mår dåligt när man tänker på det sättet..

men att man säger som - om jag hade fått välja så hade jag hellre vägt 160 kg än att må så som jag gör nu.
hur fan kan man må bra när man vet att man kan dö i förtid när man e så överviktig.

och sedan säger hon att hon var gladare på den tiden visst det kanske du var men kunde du leka med dina barn och vara med mannen??
detta tog de inte upp utan de sa bara negativt om operationen. 
- jag e hungrig hela tiden.

men om man pratar med läkarna så tar de upp det mästa och de talar om att man kan få tillbaka den kännslan att man känner sig hungrig och det får man stå ut med på ett sätt..

jag har inte hört från någon som jag känner att de känner sig hungriga.

jag blev mycket arg över detta program men vad fan.. de skulle ha en publik så folk kunde vara med och diskutera detta ingreppet och inte bara ta de negativa  åsikterna..

jag e glad för att jag fick denna chansen och jag ångrar inte mig en sekund jag har aldrig mått så bra som jag gör nu.

en av deltagarna i programmet ville inte visa sig för hon skämdes för hur hon har blivit efter operationen.
hon valde alkoholen och blev alkolist istället. hon drack för att kunna mätta sig på ett sätt..

men det e också mycket med hur man tänket säger jag bara.
Man måste veta vart det tar stopp och veta vad man kan äta och hur man mår sedan..

jag vet hur det e med att man kan äta fel det gjorde jag i början men sedan lärde jag mig hur och vilken mat jag kunde äta efter det misstaget..

man lär sig av sina misstag och det e ju jätte bra att man gör det.

vad har ni för åsikter om denna operation även om ni inte har gjort den så har man åsikter om den..

kram från en sur Magdalena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0