somnade i soffan


tro det eller ej man jag somnade i soffan efter att jag hade ätit min kvällsmat som var rester från middagen var och köpte mos och köttfärs och 2 tomatskivor tomaterna åta jag direkt och det var gött med grönsaker.
det e bra att man inte äter en liten potion mat som man kunde göra förr utan nu delar man upp den i 2 delar eller vad man ska kalla det..

torggrillen har god mat även om det inte e friterat eller hamburgare som e super gott..
jag e glad att jag tar mot och färsen.

så i allafall så somnade jag och vaknade upp kl 20.30 och jag var helt slut så jag somnade nästa om igen men då var det dax för mig att gå upp på bena och fixa till mig lite tee och dricka.

det var gött med tee men saknar mjölken i teet e ju van med att dricka med mjölk och nu ska jag dricka utan hmm svårt att vänja mig vid det bara..

idag hade vi möte på eftermiddagen och jag var lite sur på mina kolegor så jag frågade dom rakt ut om varför de har pratat med anhöriga varför jag inte har jobbat på ett tag,, det e kränkande mot mig som person får höra detta av anhörig om att jag har gort en operation.
vi får ju inte prata om varandra om att vi e sjuka eller något sådant.. så jag var mycket arg för detta..

men nu orkar jag inte bry mig om detta.

gjort e gjort.

det e ju meningen att jag ska må bra och trivas med mig själv så orkar inte lägga ner all min energi på det som har hänt..

ska skriva en skadeanmälan eller vad det nu var eftersom jag trillade påväg till jobbet igår. det e typiskt att det skulle ske första dagen som jag var på väg till jobbet också.

har inte kollat hur mycket jag har gått ner dessa 3 dagar så det e kanske dax för det nu men gör det i morgon så får se hur det e då..

igår när man halkade och sträkte sig så ja tro det eller ej men stygnen på ryggen gick upp lite eller rättare sagt ett har gått upp helt så det blödde ordentligt.
men tänkte inte mer på det så fortsatte till jobbet och jobbade min tur och när jag satt i soffan igår kväll så blödde det igen och jag hade inte tänkt på det men hade super ont i ärret.

så idag så pratade jag med en från bemaningen som heter Diana och hon kollade på plåstret och det synter att ett stygn hade gått upp så jag ringde till kliniken som jag säger nu och de ville att jag skulle komma direkt men vad fan jag var ju på jobbet så jag kunde inte komma direkt.

men på middagen så fick jag mer ont och alla hjälpte mig så att jag blev klar med middagsutdelningen snabbt så jag kunde komma iväg till kliniken snabbt..
en kolega körde mig dit och kom in rätt snabbt..

de sydde inte om det utan satte stripes på så att det drar ihop såret och att det läker ordentligt.


men i allafall så körde Lennart mig hem hade eller rättare sagt har fortfarande ont i mina höfter så han kärde mig hem så snäll svåger har man..

satte mig och åt sedan somnade man i soffan och vaknade för sent för att komma iväg till quizen jag som ville gå på det men jag får la gå en annan dag helt enkelt.

hoppas att det gick bra för det som var där idag..

skulle vilja komma igång med träningen ordentligt nu men får vara lite försiktig med ryggen så inte stygnen går upp igen..

men jag måste verkligen komma igång med träningen nu längtar som bara den..


vad mer händer med mig då???


jag vill inte klaga på mycket för har sagt till mig själv att det inte ska vara så mycket klagomål i min blogg..

just det nu i kväll så kollade jag mina mediciner och blev lite fundersam.
på papprena som man har fått från sjukhustet så står det att man ska ta D-vitamin och kvinna som den andra heter 2 gånger om dagen men sedan så kollade jag lite extra på burken och där står det att man bara ska ta en tabl om dagen och att man inte ska ta fler tabl om dagen än vad det e rekomenderat.

så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med den medicinen. mamma sa att det kan vara därför jag mår illa på dagarna nu..
sedan har jag kollat upp detta med järn sprutan eftersom jag inte kan ta tabletterna så kan jag få sprutan i stället så ska se om jag kan få det så snart som möjligt.

i morgon ska man ju till labbet och ta nya blodprover inför den 20 då man ska ner till lund på ny kontroll och väga in mig och mäta mig igen..

ska bli riktigt roligt att få träffa dom igen och de som var där samtidigt som mig på sjukhuset så roligt det ska bli..
Synd så e den jag pratar mest med på skidresa så henne träffar man inte igen..


nää nu ska jag ge mig har ont i stygnen så får sätta mig på ett annant sätt..

lite obekvämt att ha ont..

men men nu skulle jag ju inte klaga.. slag på fingrarna för detta..

dka se om jag kan fixa fler bilder på mig ska bara hitta snygga kläder som passar mig bra nu...

bara att kolla igenom gaderoben.. 


kram på er alla underbara läsare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0