underbar dag


i eftermiddag fick jag mig en promenad, gick till mamma sedan åkte jag och min storasyster till stallet då vi skulle mocka och ta in hästarna.
gosade med min kompis också lilla Evert den nya stallkatten.

så fick en promenad där med sedan  fikade vi på kvällen.
tro det eller ej men jag kan ju äta pure mat nu så mamma hade bakat sockerkaka och som min vanliga stil att äta den så lägger man den i glas med en massa mjölk och det e super gött tycker jag.

nu tycker ni säkert att jag e konstig men jag ska la kunna fika som alla andra tur att mamma hade bakat utan socker för hon e ju diabetiker så det var inte så söt vilket var gött.

vågar inte äta något som e för sött och det kommer att ta ett tag tills jag gör det.
men det ska bli gött med lite mat som man kan tugga eller ja lite iallafall i morgon ska jag hjälpa min kära syster i staller och i m0orgon ska jag göra lite mer än idag.


efter att vi hade fikat så gick jag hem så man fick mer motion. det e rätt så skönt tycker jag men det fattas lite musik i luren så detta ska jag fixa så man kan gå lite längre promenader för nu ska jag börja gå längre promenader än vad jag har gjort innan.

cykla ger jag mig inte på nu när de inte har plogat gatorna eller något så man kan inte ta sig fram här tycker jag i stan.

så nu håller jag mig till promenader LOVE IT.

i morgon ska man ta bort alla "stygn" på magen om ssk vill detta får se vad hon säger, själv tycker jag att de ser röda och irreterade ut så jag hoppas att det inte e något..
plåster sitter det på dom. men får kolla upp detta i morgon  så får se vad de säger i morgon ska ta bild på stygnen före och efter bilder så man kan se dom.
om jag ska vara ärlig så e det inte stygn utan egraffer eller vad de nu heter det ser ut som om att jag har häftstift på magen och jag har ca 13 st  och detta lämnar 5 ärr på magen men det e som en kompis till mig sa, det gör inte ett skit för man har ju ändå bristningar på magen så varför bry sig om ärren man får nu..

Det e värt 5 ärr för att jag kommer att må toppen och detta e jag super glad för.

idag har jag inte vilat och det e skönt det så jag kommer säkert somna mycket lättare i natt..

nää nu ska jag ge mig för idag men hoppas att ni alla mår bra..

kram på er alla underbara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0