Försvinna


Jag önskar att snön kunde försvinna det e kallt och vitt ute gillar inte detta.
men nu ska jag inte klaga mer på detta orka inte klaga mer nu när jag bara ska ha posetiva tankar i huvudet och inget annat..

har druckit min frukost i en timme idag provade jag en ny smak och den var inte min favorit utan det e ju så klart chokladen som e min favorit,
Provad Hallon idag och den smakade lite för mycket hallon stark i smaken var den men den gick sakta men säkert ner.

så snart ska jag dricka lite loka med citron smak.

Jag e så glad att jag har lagt ner detta med coca-cola eller med läsk över huvudtaget. och nää ramlösa och loka är inte läsk det är kolsyratvatten och detta kan man dricka mycket av utan att gå upp i vikt.
i ramlösa och loka är det "döda" kolhydrater så man får det inte på sig som jag kallar det..

innan jag började med detta nya livet så kunde jag dricka coca-cola och ja jag vet inte vad hur mycket som hellst i veckan, nu dricker jag inte en ett glas.

Det e ju meningen att man ska må bra och inte dåligt.
Ju mer man dricker och inte gör något åt det så lägger man på sig i vikt och det e det jag har gjort de senaste åren och nu e det slut med detta.

Det e samma sak med alkoholen, jag drack varje helg innan men nu har jag inte druckit något på 5 veckor och jag känner mig stark.
visst det e frestande att ta ett glas vin eller så men det e inte värt det om man ska gå ner i vikt snabbt och må bra på samma gång.

Och efter operationen så kommer jag inte att dricka så mycket som jag drack innan, rättare sagt så kan jag inte dricka de 2-3 första månaderna för detta har jag bestämt mig för ska jag gå ner i vikt så ska jag.
jag ska inte äta godis eller något åt det hållet .

vissa grönsaker kan jag inte äta i början för magen kan inte göra sitt jobb mot dom så jag får vara försiktig när det gäller maj och lite annat.
majs kan man klara sig utan ett tag..

Det jobbigaste i år till julen e det att jag inte kan äta julmaten eller min favorit på julbordet som e GRÖNKÅL, för den dagen så gäller det att jag bara äter passerat och då blir det potatismos och något annat men det gör inte mig något för huvudsaken e att jag kommer att må bra.

Jag väntar nu på att de ska komma och hämta sängen så jag kan börja röja och hänga in alla kläder där de hör hemma sedan kanske man kan hänga upp julgardinerna i vardagsrummet vilket jag inte har gjort ännu..
skulle vilja ha hjälp med en sak medans jag hänger upp dom. men jag ska kolla med syrran om hon kan hjälpa mig med detta..


nää nu ger jag mig för nu skriver mer en annan dag eller kanske senare idag vi får se..

ha en trevlig helg på er alla..


kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0